Hoe word ik een Moslim?

Moslim worden is vrij gemakkelijk. Het vereist dat je in het bijzijn van twee getuigen de getuigenis aflegt dat

1 )Er geen God is behalve Allah

2 )Mohammed een gezant is van Allah.

Dit is de eerste van de vijf pijlers die de essentiële basis van de Islam vormen. Wanneer je Moslim wordt hoor je deze vijf pijlers allemaal toe te passen. Wees echter rustig en geleidelijk in je benadering.

De vijf pijlers zijn:

1 )Getuigen (zoals hierboven beschreven) - Shahada

2 )De 5 dagelijkse gebeden - Salaat

3 )Vasten in de maand Ramadan - Sawm

4 )Geld geven voor liefdadigheid (ten minste 2.5% van je surplus per jaar) - Zakaat

5 )Het maken van de pelgrimstocht naar Mekka, ten minste één keer in je leven (als je het je kunt veroorloven) - Hajj

Om deze pijlers te kunnen uitvoeren is het erg belangrijk dat je een Moslimgemeenschap bij jou in de buurt vindt. Als je er geen kunt vinden heb je de zware taak om zelf de grondlegger van een gemeenschap te zijn! Er zijn verschillende organisaties die je in kontact kunnen brengen met Moslims bij jou in de buurt en ik ben zelf zeer bereid om je in kontact te brengen met de juiste mensen. Ik zou graag een e-mail van je ontvangen om te weten hoe het gaat met je vootgang.

Een manier om kontact te leggen met jouw plaatselijke gemeenschap is door de Islamic Circle of North America (ICNA) te bellen als je in de Verenigde Staten bent via dit gratis nummer:

1-800 662 ISLAM

Als je in Het Verenigd Koninkrijk bent, e-mail dan zuster Batool van "The New Muslim Project" in Leicester: batool@islamic-foundation.org.uk 

Waarschuwing-

Er bestaan een aantal afwijkende groepen mensen die claimen Moslims te zijn maar leerstellingen volgen die niet Islamitisch zijn. De criteria aan de hand waarvan je onderscheiden wie op het juiste pad van Islam is en wie afwijkt is eenvoudig. De enige primaire bronnen van de Islam zijn de Koran en de overleveringen die over de instructies en het gedrag van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) verhalen. Geen enkele Moslim kan verplicht worden iets of iemand anders te volgen dan deze bronnen. Mohammed (vzmh) is de laatste der profeten, dus iedereen na Mohammed die claimt een profeet te zijn is een valse profeet. Het is ook belangrijk om op te merken dat de Islam geen kerkinstelling kent wiens mening de Moslim moet volgen. Het enige wat tussen jou en de primaire bronnen van de Islam in kan staan is dat je leraren & materialen, zoals boeken, nodig zult hebben.

Home Terug Neem contact met ons op! Zoek iets op de website Links naar andere webpagina’s